Stage - werkplekleren portaal
Toerisme en Recreatie + Tourism and Leisure
(Mechelen)
Beste partner
De Thomas More Hogeschool in Mechelen telt heel wat getalenteerde studenten toerisme en recreatie die staan te popelen om hun kennis in de praktijk te brengen tijdens een leerrijke stage. Onze studenten werden opgeleid om in te spelen op een steeds veranderende context, om trends op de voet te volgen en om hun creativiteit te gebruiken.
Wilt u toekomstige professionals inspireren, uw kennis en expertise met hen delen? Weet alvast dat stages niet-betalend zijn. Meer informatie over onze opleiding vindt u op onze
website
.
A nos partenaires francophones
Merci pour votre intérêt dans Thomas More, notre formation et nos étudiants! Nous vous accueillons avec plaisir sur notre plateforme de stages, au choix en néerlandais ou en anglais (accessible via le bouton 'english version' en haut). Merci pour votre compréhension de ne pas pouvoir vous présenter notre plateforme en français.
Stagemogelijkheden
Wij hebben
2 types stage
. Voor beide types stages kan u stagiairs aanvragen.
1. Stage 15 weken (3-jarige bachelor)
Deze studenten volgen de 3-jarige bacheloropleiding.
Zij lopen stage tijdens het
laatste semester van hun opleiding
. De stage kan doorgaan tijdens 2 periodes, nl. van maart tot juni of van september tot december.
De meerderheid van de studenten loopt stage van maart tot juni
.
U heeft ook de mogelijkheid studenten van onze Engelstalige opleiding te ontvangen voor een iets kortere periode van 15 weken. U kan ook aanduiden welke talen de student moet beheersen om in aanmerking te komen voor een stage in uw bedrijf.
2. Stage 9 weken (verkorte bachelor - tweede diploma)
Een beperkt aantal studenten behaalde reeds een eerste bachelordiploma. Zij studeren Toerisme en Recreatiemanagement via een verkort traject, al dan niet in het Engels. Deze studenten hebben ook een kortere stageperiode,
die doorgaat in de zomer (juli-augustus), het najaar (september-november) of (uitzonderlijk) in het voorjaar (maart-april)
.
Inhoud van de stage
Toerisme is een brede sector, waar wij onze studenten uiteraard op voorbereiden. Zij kozen bij ons één of twee specialisaties die ze verder uitdiepen tijdens hun stage:
Travel Management
Hospitality Management
Cultuur- en vrijetijdsmanagement
Aviation Management
Elke stageopdracht kan verder worden gedetailleerd binnen deze opties, maar we geven u graag een idee van wat u van onze stagiairs kan verwachten en waar zij u kunnen ondersteunen:
Ondersteunen van nieuwe productontwikkelingsinitiatieven, touroperating en diensten voor reisagenten & luchtvaartmaatschappijen; registreren van boekingen en ticketing.
Analyseren van markt, regio en stad; doelgroepen definiëren en initiatieven uitwerken.
Communicatie & marktanalyse: onderhouden sociale media kanalen, voorbereiden website inhoud. Uitvoeren van markt- of concurrentiestudie, analyseren van trends aan de vraag- en aanbodzijde van uw bedrijf.
Operationeel/assist management in Front & Back office afdelingen: Guest relations en Customer Service, Front office, reservaties voor MICE.
Voorbereiding & organisatie van cultuur- en sportevenementen online en on site van a-z. Offertes aanvragen, opstellen en opvolgen.
Verkoop & Marketing: Bijwerken klantendatabase, ondersteunen ontwikkeling commerciële acties of loyaliteitsprogramma's, opstellen offertes, reageren op offertes, direct sales.
Voorwaarden
Wenst u een stageplaats aan te bieden aan één van onze studenten, gelieve dan rekening te houden met volgende voorwaarden:
U formuleert voor aanvang van de stage een gedetailleerde stageopdracht.
De werklast voor de stagiair komt overeen met die van een normale werkweek (ong. 38u.).
De stagiair krijgt door u een persoonlijke mentor toegewezen op de stageplaats die de stagiair de nodige ondersteuning biedt en zorgt voor een regelmatige opvolging van het verloop van de stage, inclusief evaluatie.
De stage vindt plaats in een reële professionele werkomgeving.
De stagiair maakt kennis met de interne werking van de organisatie, haar structuur, werkklimaat, werkmethodes, verwachtingen, werktempo, bedrijfscultuur.
Meer details vindt u in deze
handleiding
. Wij kijken alleszins uit naar een vlotte en duurzame samenwerking en danken u nu reeds voor het vertrouwen dat u stelt in onze opleiding.